DirecTV, Dish’i Satın Alarak Uydu TV’de Önemli Bir Birleşmeye İmza Atıyor
Ödemeli TV sektöründe önemli bir gelişme yaşandı: DirecTV, EchoStar’ın uydu televizyonu işini, Dish TV dahil olmak üzere satın almak için anlaşmaya vardı. Bu anlaşma, toplam 20 milyon aboneye sahip olacak birleşik şirketi ABD’nin en büyük ödemeli TV dağıtıcılarından biri haline getirecek. Bu hamle, hem DirecTV hem de Dish’in Netflix ve Amazon Prime Video gibi streaming hizmetlerinin hakimiyetindeki bir dönemde pazar paylarını korumaya çalıştıkları bir zamanda gerçekleşiyor.
DirecTV CEO’su Bill Morrow, yeni birleşik şirketin daha küçük ve tüketici odaklı program paketlerini güvence altına almak için daha güçlü bir pazarlık gücüne sahip olacağını belirtti. Ayrıca şirket, abonelerin tercih ettikleri içeriğe erişmelerini ve aboneliklerini yönetmelerini kolaylaştırarak izleyici deneyimini geliştirmeyi hedefliyor.
DirecTV, Dish DBS olarak bilinen ödemeli TV işini 1 dolar karşılığında satın alacak ve Dish’in yaklaşık 9,75 milyar dolarlık borcunu üstlenecek. Şirketler ayrıca, borçların vadelerini uzatmak için indirimli bir oranda bir borç değişim teklifi de duyurdu. İşlemin başarılı olması için, Dish DBS borç sahiplerinin borçta yaklaşık 1,57 milyar dolarlık bir indirim kabul etmeleri gerekiyor. Telekomünikasyon girişimcisi Charlie Ergen’in ortak kurucusu olduğu EchoStar, Kasım ayında vadesi dolacak 2 milyar dolarlık bonoyu ödemede yardımcı olmak üzere TPG’nin kredi birimi Angelo Gordon ve DirecTV’den 2,5 milyar dolar finansman alacak.
Bu işlem, EchoStar’ın toplam konsolide borcunu 11,7 milyar dolar azaltacak ve 2026’ya kadar olan yeniden finansman gereksinimlerini 6,7 milyar dolar düşürecek. Anlaşma aynı zamanda AT&T’nin DirecTV’deki %70’lik hissesini TPG’ye 7,6 milyar dolar karşılığında satmasıyla da bir çıkış anlamına geliyor. AT&T daha önce 31 Temmuz’da sona eren üç yıllık bir süre boyunca hissesini satmamayı kabul etmişti.
Birleşmenin yıllık en az 1 milyar dolar maliyet sinerjisi yaratması bekleniyor. Morrow ayrıca, bu birleşmenin Ergen’in ülkenin dördüncü en büyük kablosuz rakibini kurma çabalarını destekleyeceğini belirtti. Anlaşmanın düzenleyici onayların ardından 2025’in dördüncü çeyreğinde tamamlanması bekleniyor.
TPG ile ortak girişime girdiği 2021 yılında 15 milyondan fazla abonesi olan DirecTV, şu anda 11 milyonun biraz üzerinde müşteriye sahip olduğunu bildiriyor. EchoStar’ın en son çeyrek raporuna göre, net ödemeli TV abone sayısında 104.000’lik bir düşüş yaşandı ve Dish TV’nin abone sayısı yaklaşık 6,1 milyon olarak açıklandı.
Anlaşmada DirecTV’ye PJT Partners, TPG’ye Barclays ve Dish’e JPMorgan danışmanlık yaptı. Bank of America, Evercore, LionTree ve Morgan Stanley de DirecTV ve TPG’ye danışmanlık hizmetleri sundu.
Reuters bu habere katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.